13 February 2011

Ops Piramid : Kumpulan terakhir 602 warga Malaysia di Jeddah tiba esok



13/02/2011 12:22pm

SEPANG 13 Feb. – Kumpulan terakhir 602 warga Malaysia yang masih lagi berada di Jeddah, Arab Saudi dijangka dibawa pulang ke tanah air esok.

Kumpulan itu akan dibawa pulang menaiki dua pesawat masing-masing Malaysia Airlines (MAS) dan Saudi Air yang akan mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) sekitar tengah hari.

Pegawai Wisma Putra hari ini berkata, pada hari ini terdapat empat penerbangan membawa pulang 1,010 warga Malaysia, dengan salah satu pesawat mendarat di Jakarta, Indonesia.

"Seramai 170 rakyat Malaysia yang terlibat akan dibawa pulang menaiki pesawat Hercules C-130 dari Jakarta dan dijangka tiba di Lapangan Tentera Udara Malaysia, Subang kira-kira pukul 6 petang,” katanya.

Hadir di KLIA menyambut kepulangan pesawat pertama MAS yang tiba pada pukul 5.20 pagi dengan membawa 450 warga Malaysia hari ini ialah Timbalan Menteri Luar, Senator A. Kohilan Pillay.

Dua lagi pesawat — MAS dan Saudi Air — akan tiba di KLIA kira-kira pukul 11 pagi dan 1 petang ini, masing-masing membawa 150 orang dan 240 orang lagi rakyat Malaysia yang rata-rata merupakan pelajar. – Bernama...

Senarai Nama Warga Malaysia yang akan tiba pada hari esok..

No comments:

Post a Comment