22 June 2012

Apabila Kredit Prepaid Hilang...(Part 3)

Setelah aduan yang ak buat pasal ak dicaj secara tidak sah oleh beberapa Pembekal Kandungan(Content Provider) ak telah mendapat beberapa call dari pihak celcom dan juga company yang telah dapat dikesan oleh pihak celcom apabila siasatan mengenai aduan ak dilakukan....

Panggilan yang ak terima minngu ni membawa sedikit khabar gembira. Dimana ak akan mendapat rebat dari Company yang dah charge ak sebanyak RM40.. Jumlah yang besar bg pengguna prepaid mcm ak dan mcm mane ak bleh x sedar selama ni ak dah di caj sebanyak itu.... dan kredit 2 telahpun di topup kembali pada ak semasa ak tgh menaip post ni.

Dan bru aje td ak dapat lg 1 panggilan dari Celcom dimana ak akan mendapat rebat sebanyak RM45 atas kecuaian pihak Celcom, Jd semua sekali rebat yang ak dapat setelah buat aduan 2 adalah sebnyak RM85, Itu bru dari 2 company aje, mengikut makluman Celcom dan SKMM sendiri lg 3 company akan menghubungi ak dalam masa terdekat untuk proses pemulangan kredit....


Berdasarkan pengalaman ak sendiri ni nasihat ak untuk semua apabila kredit hilang.....

1. Hubungi Custoner Careline telco masing2 apabila ada pemotongan kredit yang x munasabah..

2.Minta pegawai yang melayan anda supaya memberi maklumat terperinci caj2 yang dikenakan pada anda oleh 3rd party Content Provider. No perkhidmatan or nama company tebabit jika ada.

3.Pergi ke https://aduan.skmm.gov.my/eaduan_c/edaftar.cfm untuk membuat aduan kepada SKMM dan nyatakan kesemua maklumat yang diminta.

4.Nyatakan maklumat2 no yang telah membuat caj secara tidak sah ke atas talian prepaid anda.

5.Tggu email dan tindakan yang diambil.. Macam dlm kes ak ni lebih kurang 2 minggu...


P/S.. Jgn biarkan kredit anda terus hilang tanpa dapat dikesan.. Orang lain dapat keuntungan dari sikap kita yang malas ni... kat bwah ni screenshot kredit ak lepas RM10 transfer ke no lg 1...